onsdag 23 maj 2012

Fullt upp

Så var min ledighet över.
Jag som tyckte jag skulle vara ledig så mycket denna vecka insåg snabbt att efter jag sovit klart på måndagen att det egentligen bara EN ledig dag innan det var dags igen.
Vissa dagar får man bara känslan av att man jobbar för mycket och lever för lite.
Känslan som infinner sig är att det är inte är kul just nu.

Ögonshoppade lite i måndags, vilket man verkligen inte ska göra när man har lite med stålar.
Hittade mig lite vårparfymer som luktade riktigt gott och en hel jävla hög med kläder jag hade velat köpa. men men.... saker gör inte att man blir lycklig egentligen.



Lite nya skor skulle vara trevligt. Dessa var från Replay.
 Dagen har varit smetad med saker att göra och jag kan säga att jag är rejält trött nu.
Lite träning har jag hunnit med, äntligen igång igen och nu ska det hårdtränas!
 Kvällen ägnade jag åt att riva fram alla vårskor och städa undan lite skräp som låg framme.
Inte mycket vila denna "lediga" dag...
Hittade två par gamla jeans som jag på håret kom i!
Även om det är tråkigt att jag knappt kan ha de, så ska jag inte klaga. Jag jobbar ju hårt på att gå upp i vikt och muskler. Men fasiken, kan inte jeansen och kläderna växa med mig?

Några av pärlorna som fick släppas ut från garderoben och andas lite vårluft.
Men så där kan det ju inte se ut, måste komma på någon bra lösning för skorna.
Nu ska jag i alla fall slänga in handduken för idag.
Tulo har gömt sig i badrummet, vi har haft en fluga i lägenheten.
Precis som med människor så kan djur också får ärr av händelser som sitter kvar långt långt in i framtiden.
Tulo är ärrad av att en gång blivit attackerad av jordgetingar.
Jag försökte förklara att det både var en fluga och att jag jagat ut den.
Men tyvärr så förstod han mig inte, så jag bäddade i badrummet och sen dess har han sovit där.
Vad gör man inte för de man älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar