fredag 20 januari 2012

Kärlek, livet och smärta

Jag borde inte vara uppe så sent. Jag borde ännu mindre blogga så här mitt i natten, det tenderar att bli lite väl grubblandes inlägg.
Jag kikade på tv efter att ha kommit hem efter en biokväll då vi sett Hamilton (bra film för övrigt) så efter att ha sett en film, sen 3 sitcoms så började jag inse att allt handlar om kärlek och relationer. Det går inte se en pryl som inte handlar om det. Även en actionrulle eller thriller innehåller alltid en gnutta kärlek.
Betyder detta att kärlek och relationer är det viktigaste i livet? Jag tror nästan det.
För så krasst är det väl egentligen, man skulle kunna ha ett bra jobb, mål i livet, en rosa helikopter, finaste kläderna, åka på resor och äventyr.. Men va vore allt det om du inte har någon att dela det med?! Vad vore livet om man inte hade nära och kära att dela det med?

Min kväll avslutas med att jag stänger av Criminal Mind, sängen kallar. Programmet som är fullproppat med kloka och tänkvärda citat. Och som med allt finns det en baksida även när det kommer till kärlek...Hjärtesorg. Det vet alla som levt ett tag.
Så jag inleder mitt nattliga inlägg med kärlek och låter kvällens citat avsluta inlägget:

"It has been said, 'time heals all wound'. I do not agree. The wound remain. In time, the Mind, protecting it's sanity, covers them with scartissue and the pain lessons. But it's never gone."

"Det sägs att tiden läker alla sår. Jag håller inte med. Såren kvarstår. Med tiden, skyddar sinnet vårt förstånd och täcker det med ärrvävnad som minskar smärtan. Men den är aldrig borta."

- Rose Kennedy

1 kommentar: