lördag 14 januari 2012

How to loose a Guy in 10 days

En typisk tjejfilm.. Ganska skön film att se på. Lättsam, mysig, rolig, enkel, mysigt slut. En feelgood film med andra ord. Men efter att ha sett filmen slog det mig hur saker kan skapa ångest, ledsamhet hos människor. Att kanske se något som man själv önskar att man hade. Att tro att verkligheten ska vara likt en film. Visst kan väl livet vara som en film ibland. Ibland som en komedi, ibland som en dramarulle, ibland med doser av en skräckis och ibland som en romantisk film.
Likt högtider tror jag många filmer kan skänka sorg till vissa som saknar och önskar.
Jag är nog själv en av de blåögda som tror ibland likväl som önskar att livet kunde vara lika enkelt och sådär rosaskimmrande som en kärlekskomedi kan vara.
Men sanningen är att livet och världen vi lever i är inte rosa eller babyblå.
Den kan vara rätt grå, brun, svart och trist. Det räcker bara att kika på nyheterna för att inse det. Visst ska man alltid försöka hitta det rosa eller positiva i livet, men det är inte alltid så lätt.
Fredagen har nått sitt slut och jag ligger återigen i min säng och bloggar.
Har haft en vilodag med träningen och inväntar morgondagen för att både försöka hinna träna, måla lite, städa och fixa lunchlådor inför veckan.
Tulo har övergett mig ikväll och ligger och sover i soffan. Vet en krabat som kommer väcka mig i natt av att stå och pipa nedanför sängen och vilja bli upplyft i sängen.
Men det gör mig inget, skulle inte byta bort honom för nåt annat!
Godnatt
P.s den som skrev kommentaren med alias Angel... Saknar med all säkerhet dig oxå.. Men jag kunde inte riktigt koppla vem kommentaren kom ifrån.. Lite hjälp? D.s

2 kommentarer:

  1. Klicka på namnet så kommer du till mig =)

    SvaraRadera
  2. Nää det går ju inte ser jag nu :(
    Det är lilla Petra :)

    SvaraRadera