onsdag 18 januari 2012

Elefanten jag önskar

Elefanter symboliserar tur och det är väl något man aldrig kan ha för mycket av.
Har varit hemma från jobbet idag då kroppen har varit helt slut.
Kropp och knopp behövde vila och då fick det bli så.
Har gått runt här hemma och småfixat och donat.
Har bland annat läst alla mina inredningstidningar som legat på hög och väntat på att bli lästa.
Det var i en av mina tidningar jag föll för den underbara elefanten som Sara Stilling designat.
Finns att köpa på Ilva.se för 599 kr

Den lite mindra varianten som även är lite billigare kostar 349 kr.

Och även den är ju fin, men det är så klart den som kostar 600 riksdaler som jag vill ha.

Nu sitter jag med datorn i knät och har på "Sveriges Mästerkock" i bakgrunden.
Lilleman ligger ihoprullad som en liten kanelbulle bredvid mig.
Lika trogen som en hund sägs vara. Han är förmodligen tokmätt efter att ha ätit sin middag, gått en promenad, tuggat i sig ett ben, smakat en falukorvsskiva och sen fått slicka grytan jag gjorde potatismos i.
Det får bli en extra lång kvällspromenad för att gå bort det.
Är lite sugen på att ta fram skisspennan ikväll..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar