tisdag 24 januari 2012

Designer Toy's

Haft en underbar helg!
Men jag måste börja med att svara på din kommentar Mia... nej jag har verkligen inte glömt bort dig!
Jag skrev ett brev, glömde det på kontoret, tappade bort det, hittade det, tog hem det, skulle posta det, glömde köpa frimärken och nu har jag äntligen fixat det. Ett brev kommer på posten inom kort!

Drog till Stockholm och träffade familjen och syster yster!
Har hunnit med att springa på Formex Mässan i Älvsjö och äta middag med lite släkt och nära och kära.
Har promenerat i vinterlandskap och lekt frågesport spel..kort haft en jätte skön helg!
Formex mässan var en upplevelse. Aldrig har jag sett så mycket inredningsdetaljer och härliga möbler samlat under ett och samma tak.
Jag hann fota så mycket med min iPhone att batteriet nästintill tog slut.
Mycket inspiration och jag kan erkänna att jag stundvis kände mig lite vilsen och visste inte riktigt hur jag skulle bete mig.
Men det är ju det som är så läcker med livet när man provar nya grejer. Och det gäller vad man än ger sig in på, ett nytt träningspass, en ny kurs, en ny utbildning ... vad som!
I början känner man sig högst troligt lite vilsen, lite bortkommen, man våndas lite, man önskar att man var lika världsvan som "alla andra" men sen efter ett par gånger så kommer man in i det och man lär sig.

Underbar var helgen i alla fall! Ska se om jag lyckas hinna lägga upp lite bilder på några av de favoriter jag hittade.
Nu har jag hittat en ny favorit. Jag sitter i mitt vanliga jag och söker inspiration på google.
Jag söker på allt mellan himmel och jord och rätt var det är så hittar man något.
Något som inspirerar och föder en idé.
Jag hittar något som kallas "Munny".
Först hittar jag en teckning, jag googlar och hittar en helt ny värld med underbart läckra Munny's.
Jag googlar igen och måste få veta vad historian är bakom den söta lilla plastprylen.
Munny är en av de första "do it your self" figurerna. DIY !
Du formar dom som du vill med färger, tillbehör osv.
Att de är gjorda i vinyl möjliggör även att det går att skära och smälta i dom för att forma dem hur du vill.

Nu är jag på jakt efter en egen Munny!
Googlar igen!
På madplastic.se kan man köpa sig en liten mini Munny på 10 cm för endast 129 kr.
Helst hade jag velat haft en stor Munny, tänk er en Munny på ca 30-40 cm och i stil med denna!








Men jag bara måste ge mig på att testa att skapa mig en egen Munny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar