lördag 29 oktober 2011

Mitt mini-zoo

Äntligen är det helg och jag har hela 4 dagars ledig framför mig.
Har precis vaknat och ätit frukost och nu står Tulo och trampar nedanför mig och vill säga att det är dags att gå ut. Himlen är blå så det kommer va skönt att gå ut och få lite frisk luft i lungorna.
Sen ska vi gå in och jag ska fortsätta med mitt projekt som jag påbörjade igår kl 23 på kvällen.
Jag bestämde mig för att packa bort sommarkläderna och ta fram höstkläderna.
Så jag stökade upp mina vakumpackade påsar och började röja.
Jag hann inte riktigt klart så det blir något att göra klart idag.
Sen ska jag unna mig 30 min solterapi.
Varför jag skriver rubriken "mitt mini-zoo" är för att jag är kattvakt och Josie's katter.
Det är helt klart annorlunda och det blir uppenbart att de inte alls är som hundar.
Det roligaste med djur är nog deras egenheter, att alla små liv har olika tics för sig.
Nyss gick den stora svarta katten och skrek i sovrummet. Jag gick dit för att kolla vad som stod på.
Likt en tjej stod han längst inne i garderoben och skrek. När jag duttade lite på honom så kom han fram och jag lyfte upp honom. Då spann han högt och ville visst bara få lite uppmärksamhet.
Precis som en tjej.....
Nu har min lille Tulo tröttnat på att vänta på mig, han har somnat med huvudet på mina ben, för att demonstrera att han inte alls tycker det är lika kul med bloggandet som jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar