måndag 3 oktober 2011

45 min kvar

40 min kvar tills jag blir ett fantastiskt år äldre...

Det sägs att man ska bli klokare med åren.
Ibland undrar jag om det verkligen stämmer. Visst blir jag erfarenheter rikare... men de vette sjutton om jag blir så mycket klokare. Man kan ju hoppas i alla fall..
Jag vet inte varför jag är så förtjust i födelsedagar.. Jag tycker nog alla förtjänar en dag om året där man uppskattas lite extra och man får känna sig lite bortskämd.
Få vakna upp och höra hur regnet smattrar mot fönsterbäcket och till kaffedoft från köket.
Kliva upp och vara så där härligt utbilad och lugn. Smyga upp till en framdukad frukost... en liten ros i en vas och ett litet sött paket med en rosett på.
Få åka iväg till ett spa och bli bortskämd... umgås med vänner och människor som får en att må bra.
Äta en god middag på kvällen och avsluta dagen och känna sig sådär lycklig rakt igenom.
Jag kan ibland längta tills jag får egna barn... deras födelsedagar kommer vara helt magiska!

Det slår mig precis nu att jag glömde ringa upp dig Soffi... tankspridd.
Hörs imorgon fröken!
Dagen har varit stressig i vanlig ordning. GE MIG ETT LUGN NÅGON,,,snälla.
Tänk och få åka bort nu till ett hotell/stuga vid en vit strand och havet utanför.
Inga människor, bara havet och någon att dela lugnet med. Vad skönt det vore...
Nu är mitt underbara soffbord äntligen klart! Jag och Jo-Ci gjorde klart dem idag. Vi båda nästan tjöt av lycka och hur nöjda vi var att de äntligen var klara och över hur snygga de blev!
Kanske imorgon kan jag släpa hem det och byta ut det mot det befintliga.
Ska ta lite bilder... promise!
Nu står John Blund och bokstavligen slår mig i skallen med sovsläggan.
Nu ska jag lyfta upp min suckandes lilla hårboll och gå och lägga oss.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar