onsdag 19 oktober 2011

Jag vann!

Kille - Hej, jag ringer från Eon och du har deltagit i en tävling och jag ringer för att berätta att du har vunnit 1000 kr.
Jag - Va?! Har jag!.....
Kille - Ja och bla.. bla... bla... du får även möjlighet att få det förmånliga elpriset bla bla om du blir kund hos oss.
Jag - Jag har redan en ellverantör och jag tror jag har bundit mig i 2 år.
Kille - ahaaaaa... okej va synd...
Jag - Vadå synd? Jag har ju vinnut 1000 kr, woho! (säger jag lite spydigt då jag är fullt medveten om vad som komma skall)
Kille - eh njae, alltså du måste bli kund hos oss för att kunna få de 1000 kr.
Jag - fast näe vad menar du, har jag vunnit 1000 kr har jag ju vunnit?...
Kille - ja eh alltså du har ju vunnit men det hör ihop med att man även får det förmånliga elpriset...
Jag - Du gosse, ett tips till framtiden ring inte och säg att man vunnit något när allt är en gimmick för att värva kunder.

Så fungerar Eon's värvning av nya kunder.... Asdåligt!
Ett arg mail gick iväg till deras kundservice samma kväll kan jag säga...
Vilka j**vla idioter.
Som jag skrev i brevet så blev deras försök till att värva mig som kund ett resultat att jag ALDRIG kommer ha dem som elleverantör.
"du har vunnit en tävling......" j**vla åsnor!

Tack Lisa för varningen! Jag ska verkligen ha det i åtanke om jag ens går och gör en kroppsscanning hos dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar