torsdag 6 oktober 2011

Härliga torsdag

Vaknar...kliver upp..mår udda.
Mår skumt.. mår dåligt.
Tokont i magen.. preppar med alvedon och värmedyna i soffan.
Kryper upp likt en krabba från soffan och tvingar mig själv göra nåt att äta.
Tulo tittar underligt på mig och funderar säkert över varför matte beter sig så konstigt.
Efter timmar med värk kickar värktabletterna in och jag kommer mig iväg till jobbet med jämna plågor.
Men så fungerar min kropp på detta fantastiska sätt att när värken i magen har försvunnit kickar vidrig huvudvärk in. Jag fryser och drar på mig yllekoftan.
Blir tvungen att lägga mig i vilorummet en kvart för att orka jobba.
Nu har jag fått i mig lite mat och ska fortsätta jobba.
Nu svettas jag istället och har slängt av mig yllekoftan... huvudvärken hänger med fortfarande.
Har tagit ledigt imorgon..tror min kropp behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar