tisdag 22 november 2011

Pepparkakshus

Satt vid middagen idag på jobbet och pratade lite om pepparkakshus.
Jag blev riktigt sugen på att pynta ett eget själv nu i helgen.
Något som slog mig då var att jag undrar varför de inte tillverkas mer än en modell av pepparkakshus??
Jätte konstigt!
Tänk om man fick välja mellan 3-4 olika modeller. Det skulle jag gilla!

Folk har börjat plocka fram sina ljusstakar och sakta men säkert kommer julpyntet fram.
Jag ska oxå börja till helgen.
Likt advent som sakta men säkert gör en uppmärksam på att julafton närmar sig ska jag pynta min lägenhet.
Lite första helgen, lite mer andra advent osv.
Denna helg ska jag ta fram en julstjärna och hänga upp två kottkransar.
En hemmagjord adventsstake ska jag också plocka fram.
Lite änglar vore fint om jag hade haft...
Ska ner till källaren och se vad jag har i min flyttlåda märkt med "Julgrejer".
Jag gillar vitt och silver till julen med små inslag av rött.
Här kommer lite inspirerande bilder så som jag skulle inreda mitt hus, om jag hade ett.
Living Room Christmas Decorating Ideas

Fast ibland kan jag gilla lite annorlunda färger till julen..
Rosa, lila, vitt och silver är jätte fint det med!
Lite mer poppigt!
Christmas Decoration Tree Luxury Christmas Decoration Tree Luxury

Christmas Decoration Ideas 2010 Christmas Decoration Ideas 2010
Men mest harmoniskt är ändå naturfärger och vackra ljus!


Skapa enkla stilfulla juldekorationer med vaser och några enkla kvistar du antingen plockar eller köper hos en blomsteraffär.

Christmas Candles Decorations are Very Festive and Fancy Listen 1

Detta är också en enkel men fint julvariant till bordsdekoration.
En ljusskål som du fyller med vatten och fyller på med röda rönnbär och lägger i ett flytljus!


Dekorera stolarna med en vackert sidenband och en liten grankvist!

Åh va julen är mysig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar