fredag 17 juni 2011

Klapp på axeln

Igår och idag har jag varit så där grymt flitig.
Gårdagen ägnade jag åt att försöka få upp gardiner i lägenheten och planera lite nya lösningar till hallen. Dock utan någon vidare framgång.
Pluggen och skruven till mina gardinstänger ville inte fästa!
Förstår inte varför det ska vara så svårt ibland!
Men jag har nu hittat en reservlösning om inte jag får upp gardinerna som jag vill.
Åkte och köpte två duschdraperistänger som får fungera som gardinstänger i värsta fall.

Åkte sedan till IKEA med Tomas och köpte mig en ny fin byrå.
Vi passade på att käka lite och det blev en varsin köttbulletallrik för ett pris som bara IKEA kan klämma till med. 16 kr!
Det tog sin lilla stund att montera ihop byrån men det var det helt klart värt. Den passar så bra in i min lägenhet och jag bara älskar att jag har fått bort så mycket kläder som bara legat överallt och stökat ner.
Att bo i ett stökigt hem är stressande!
Kvällen avslutade jag med en lång promenad runt staden.
Idag har jag varit om möjligt ännu flitigare än vad jag var igår.
Röjde upp förrådet och lyckades hitta 2 säckar med sommarkläder.
Har sprungit flera vändor till tvättstugan och tvättat jag vet inte hur många kg kläder.
Hinner dessvärre inte stryka och vika undan alla kläder ikväll utand et får jag försöka hinna imorgon.
Känns som jag bränt av två träningspass på raden idag.
Har legat och sovit i soffan tillsammans med Tulo nu en stund. Vaknade precis och nu ska jag skjutsa honom till hans extra familj och sen blir det middag för att sen bege sig mot jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar