måndag 10 januari 2011

Shoppat vintage

Jag vet, jag har varit ofantligt dålig på att blogga med tanke på hur länge och mycket jag varit ledig.
Men dagarna bara springer förbi och samtidigt som jag haft välbehövlig vila så har jag ändå haft fullt upp.
Jag har verkligen gjort hur mycket som helst och har egentligen haft hur mycket som helst att blogga om.
Men det har inte blivit av.
Nu är det i stort sett färdigpackat och allt är nerkört. Jag fick underbart besök under helgen och suverän hjälp att packa.
Min helg bestod av att springa lite på secondhand och fynda lite.
Dessa underbara möss gjorda i mässing blev mina för en skamligt lågt pris!

Jag blev pang förälskad när jag såg dem.
Och nu är dem bara mina!
Gissa vad jag betalade för dem?
15 ynka spänn!

De här tygprover blev mina och ska sys om till riktigt schyssta kuddar till soffan som jag inte än äger. Inte alla gånger man får lyxtyg till kuddar! 
Tygproverna gör sig inte rättvisa på bilderna, blixten äter upp nästan alla detaljer och mönster som tygerna har.
Kvalitén och strukturen på tygerna är ju bara omöjligt att fota.
Tygproverna och beslagen hittade jag inte på loppis utan fick i present av en fin person!



Mitt planerade bygge av kistor blev inte av. Men däremot har jag börjat införskaffa lite material till dem.

Det här bara några av de underbara beslag och handtag som kommer sitta som en smäck på mina nybyggda vintage lådor!

Nu är det bara 4 dagar kvar sen är det äntligen dags för examen!
Min utbildning är äntligen avklarad.
Under dessa fyra dagar ska jag skriva två kortare arbeten.
Jag vill bara bli av med den skiten så fort som möjligt så att jag sen bara kan slappna av.
Imorgon har jag som planen att gå på seminariumet, leta outfit till examensmiddagen som är imorgon kväll, träna, skriva klart 1 arbete och sen börja göra mig redo för kvällens avskedsmiddag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar