onsdag 19 januari 2011

Inget mot idag

Om jag var trött igår är det inget emot vad jag är idag.
Jag räknade som snabbast att det var drygt 15-20 flyttlådor plus en hel del annat.

En stor spegel, en stor betongkruka, badrumsmöbler, byråer, tavlor och mycket mer.
För att ta sig till "min plats" där alla flyttlådor stod var vi tvungna att gå igenom 4 kulvertar med knappt en enda lampa.
Golvet är endast ett trampat grus/jord golv vilket innebar att hälften av den där jorden sen befann sig i våra luftvägar.
Det gick förhållandevis snabbt att packa in bilen. Vi var effektiva och båda är ju lagom envisa.
Shit vad bilen rymde mycket!
Ful som stryk är bilen men jag är evigt tacksam att vi fick låna den.
Det blev något av en tetris-packning på hög nivå.

Nu står allt på ett annat lager med bättre golv, bättre ljus och nu ska jag lägga in en sista kål på att göra mig av med onödigt bagage.
Jag skämdes emellanåt när jag insåg delar av vad jag hade packat...!
Det går snabbt att konstatera att jag inte var samma person för två år sen som jag är idag.
Mycket av det jag sparade då är inget jag skulle spara idag.
Gamla almanackor, gamla slitna skor, pärmar i oändlighet....
På gott och ont var mycket vattenskadat. På något vis har det läckt vatten i nåt av rören ovanför alla kartonger och de som stod närmst golvet var helt förstörda.
Idag får jag se i dagsljus hur stor skada de saker har tagit.
Med lite sorg såg jag att alla fotografier låg i en av de lådorna...
Det kanske är dags att sätta igång nu... Uppe med tuppen och jag har inte riktigt vaknat än.
Men jag har ju en del arbete som sagt att få gjort.
Lite foton kommer sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar