måndag 17 januari 2011

Lycklig

Jag är så bortskämt lycklig just nu. Trots en del tråkigheter i helgen som tynger mitt hjärta och som jag önskar jag fick vara utan. Men så fungerar inte livet. Det måste finnas motgång för att finnas medgångar. Om jag kunde trolla skulle jag göra alla de jag älskar lyckliga.
Jag skulle trolla bort smärta, tårar, svek och annat ont.
Fredagen bestod av Dagen med stort D. Dagen jag och alla mina classmates har väntat på i 2 år.
Dagen då vi fick ta examen. På med finskjortan, slipsen och ett leende som bara inte gick att få bort.
Trots att hjärtat gjorde ont av att jag nu skulle skiljas från så otroligt många fina vänner jag har hittat.
Vissa speciella och andra väldigt väldigt speciella.
Livslång vänskap som en av dem sa, vilket jag är helt övertygad om att det kommer att bli.
Vissa människor har förmågan att nagla sig fast i hjärtat.

Gårdagen spenderad jag med att rensa ur vinden hos mina föräldrar där jag hade lyckats spara 6 flyttlådor med mest kläder men även lite minnen.
Jag skrattade gott åt alla kläder jag burit under årens gång.
Magtröjor, nätbrynjor, utsvängda jeans, egensydda toppar, kjolar m.m.

Det mesta fick åka till återvinningen och resten hamnade i en flyttlåda som får stanna kvar där ett tag till.

Idag tar jag det piano och duttar runt här hemma med småsaker som bara jag kan.
Städar, fixar, planerar, tänker etc...

Men eftersom kroppen värker av att inte få träna eller jobba så ska jag nu ut och skotta tung blötsnö ett tag. Det om något lär väl göra kropp och knopp lite nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar