måndag 30 maj 2011

Seg start med fartfyllt slut

Det blev en seg start på veckan. Galet trött när jag vaknade och det tog flera timmar in på arbetspasset innan jag kände att jag vaknade till liv och blev mig själv igen.
Hämtade min bebis på dagis och gick en promenad i solen.

Bestämde mig där och då för att ta tag i kondisen lite smått igen. Nog för att jag får en hyffsat bra grundkondis av att gå så mycket som jag gör varje dag.
Men nu drog jag på mig träningskläderna och ett par grymt fula solbrillor och hoppade upp på cykeln.

Ett bra tempo genom hela mina 40 min av cykeltur, började lite smått på gatorna/trottoarerna för att sen komma in i parken/skogen där det blev grusväg och sköna sträckor där man verkligen kunde trampa på.
Ska kanske försöka lobba för att få ärva mammas landsvägscykel. Jag älskar ju fart, så vad vore inte bättre än just det?
Nu ska jag rappa på då jag har mycket på schemat innan klockan slår sova.
Har lovat mig att lägga mig grymt tidigt eftersom jag varit så trött idag.
Så innan det blir dags, dvs om 2 timmar ska jag både hinna duscha, promenera med lilleman, laga lunchlåda, käka nåt, plocka undan så det ser skapligt ut här hemma... rimligt? inte en chans.
Jag är en dråplig tidsoptimist ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar