fredag 20 maj 2011

Alla har dessa dagar

Så är denna fredag snart slut.. Lite övertid och sen en rätt tom fredagskväll.
Lägenheten ser ut som skräp just nu men jag orkar inte ta tag i det just nu. Det får helt enkelt vänta tills lusten infinner sig igen.
Ute på gården har ungdommarna fest. Fullt förståligt, det är fredag, grymt väder och lagom kallt.
Jag har haft sånna dagar på senaste där det bara går att konstatera att man gör fel ibland. Och ibland gör man stora fel och ibland lite mindre.
Men vissa dagar gör man bara allt fel... stora fel som små fel.
Ibland säger man fel saker, gör fel saker, säger saker man ångrar, gör saker man ångrar.
Vissa dagar kanske man inte gör nåt man borde, man kanske är för gnällig, för känslig, förblindad... ja du fattar galoppen.
Denna dag är allt fel, upp och ner och ut och in.
Men då får man peppa sig med att alla klantar sig mer eller mindre.
Finns nog ingen som är perfekt..
Min älskade plattång har dött och jag vet helt ärligt inte hur jag ska klara mig utan den.
Att köpa en ny får helt enkelt också vänta lite tills plånboken blir påfylld. En Björn Axen kostar ca 900 kr...Jo jag tackar...
Men jag får skylla mig som själv som hanterade den vårdslöst :(
Lyssnar på lite musik och hoppas hoppet kommer åter.
 
Kort och gott.. alla gör så gott de kan, ingen är perfekt. Alla gör fel ibland. Även jag  ;)

1 kommentar:

  1. Du är så klok i dina inlägg så jag snor ofta ord och citat från dig.. :) Va stolt!

    SvaraRadera