onsdag 23 februari 2011

Inspiration ALLAN

Nu är det helt sinnes vad mycket idéer som susar i min skalle.
Jag skriver nog ner 4-5 saker jag vill göra/fixa/skapa varje dag.
Lapparna ligger utspridda på mitt lilla köksbord.
Jag kanske ska införskaffa lite färgglada post-it lappar och börja fylla min kala, vita köksvägg.

Idag var jag och min nyfunna vän ute och kikade på färger. Jag har inspirerat henne till att vilja måla lite möbler och hon har inspirerat mig att titta lite på pastellfärger.
Och jag är helt övertygad om att jag tänker låta en möbel få en touch av pastell.
Är så uppe i varv av all skaparlust jag har att jag nu även fått för mig att måla 6 tavlor.
Jag har redan motiven klara. Nu ska det bara fixas rent logistiskt.
Dukar/tavlor ska införskaffas och en hel drös med härliga färger önskas.

Eftersom vintern verkar bita sig kvar ett tag till kan jag ju i alla fall få lite livslust av tavlor i massa härliga färger! Ett stativ kanske vore på sin plats också.

Snubblade över dessa schyssta sladdar. Är det något jag hatar så är det sladdar som ligger och trasslar runt i ett hem.
Det är inte bara trassligt och tråkigt utan oftast väldigt fula också.

Här har du en härlig grej från http://www.nudstore.com/
Vill du inte sätta dig och fixa egna kan du ju köpa färdiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar