måndag 30 augusti 2010

Something new and something old

En ring med betydelse men som inte längre passar.
Istället för att ligga i en låda och skräpa bestämde jag mig för att göra något av den. Något som man kunde se lite oftare än ringen som man av slumpen ibland rotar förbi i lådan.
Jag köpte mig ett omålat titt-skåp och en pappask från Panduro.
Köpte en lite burk med vit färg och målade både lådan och asken vit.

Lackade allt med denna lack. Halvmatt och snabbtorkande!

Köpte mig ett fint scrapbooking papper. Måttade upp lådans bredd och skar fram den bit som skulle pryda skåpets insida. Är man dålig på att mäta (som jag var) får man mäta om och göra rätt.
Ett tips kan vara att mäta på baksidan så slipper man fula små märken av pennan.

Fram med lite papperslim och var noga med att få lim i kanterna för att fästa arket.
Nu var grunden klar.

Till detta ville jag nu få fast hjärtat jag köpt. Jag använde mig av locket som hade perfekt djup för att få plats i skåpet. Men innan jag limmade fast den lade ringen och ritade av för att sen skära ut ett litet hål så ringen kunde sitta fast. Ville placera ringen halvt ståendes så man ser graveringen och för att få det lite mer levande med ringen på detta vis.

Så tog fram limpistolen och så satte fast hjärtat.


Så här blev den när jag var färdig med den.
Riktigt fin blev den tycker jag själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar