fredag 20 augusti 2010

Njuter av sista tiden

Nu är det inte alls långt kvar till verkligheten återkommer. Därför är det enda rätta att njuta till 100% av den lilla lediga tid som är kvar.
Har inte alls velat ägna någon tid framför datorn och därför har jag egentligen massor att berätta nu.
Har påbörjat min renovering av skåpet jag fyndade.

Istället för att gå till Colorama och köpa dyr färg för över 500 kr så åkte vi till Byggmax.
Där hittade jag grundfärg och samma färg som jag köpte på Colorama fast för ett mycket lägre pris.

Färgen jag målade på apotekarbänken hade färgkoden S 1002-Y.

Färgen jag köpte på Byggmax hade färgkoden S 0502-Y.

Första siffrorna i koden står för färgen Svart, dvs det var bara att blanda i 5% mer svart i färgen och den blev nu precis likadan!
Har gjort klart det tråkigaste arbetet: slipa och grundmåla den.

Ska försöka leta rätt på några snygga träornament att sätta på dörrarna. På insdan av dörrarna har jag tänkt sätta en vit tapet.

Lådorna ska prydas med mina beslag som jag fyndade för en 20-lapp.

Kvällen bjöd på biljard ute på tomten och trots att jag bara spelat biljard 3 ggr i hela mitt liv vann jag över F en gång!
Det är ingen dålig lyx att ha ett stort massivt biljardbord ute på tomten!

1 kommentar:

  1. Jag gillar att du njuter av tiden. Bitterhet, ilska och annat ogött spar vi till Umeå, det är där den gör sig bäst när man cyklar i en uppförsbacke som aldrig tar slut, med svidande snö blåsandes i ögonen och förfrusna tår =)

    Livet är livet =)

    gh kram

    SvaraRadera