måndag 12 juli 2010

Jag är tillsammans med Alfons Åberg

Jag begär inte mycket.
Jag kräver inga dyra smycken i present eller galakvällar på något slott.
Jag önskar och efterfrågar mat på bordet när jag jobbat 12 timmar och att hundarna är rastade när jag kommer hem.
Det handlar om 2 dagar i veckan, inte mer.
Ingen jätte-begäran eller så.
Jag kliver upp kl 4 på morgonen och kommer hem 18:30. Jag har ungefär med lite tur 2 timmar till övers på kvällen innan jag måste sova för att orka upp i ottan.
De timmarna skulle jag behöva för att få duscha, äta och hinna slappna av lite innan det är dags för sängen.
När jag kommer hem möts jag av ett tomt matbord och två hundar som varken fått mat eller promenad.
Nu ska jag fylla mina två fattiga timmar med att laga mat, duscha, promenera och mata hundarna, förbereda allt inför morgondagen och sen DYKA ner i sängen.
Och varmt som satan är det här inne, går knappt att andas... japp idag är det klagomuren.se som gäller!
"Jag skulle bara...." säger min karl och ser lite skamsen ut.
Det är väl bara att invänta att Mållgan dyker upp snart...
Kanske han kan hjälpa till med hundarna..?! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar