tisdag 27 juli 2010

En dag på jobbet

Klockan:

04:00 Klockan ringer och min första tanke är "Jag vill inte gå upp!"

04:15 Har kommit upp ur sängen, kroppen fungerar inte riktigt som den ska. Med sömniga steg luffsar jag mot köket för att koka gröt. Tanke: "tänk va skön om man kunde sjukskriva sig och va hemma. Få krypa ner i sängen igen..."

04:45
Sätter sig i bilen. Huvudet börjar piggna till och det börjar kännas helt ok. Tanke: "klart man inte ska sjukskriva sig, det är ju rätt mysigt att stiga upp före solen."

05.10
Halvägs framme, jag gäspar hela tiden och helt plötslit känns det som jag klivit tillbaka i pigghetsgrad och blivit tröttare än jag var för 30 min sen. Tanke: "Jag längtar till min frukost och klockan närmar sig 9"

05:30
Kliver in på kontoret. Nollställd och redo för att jobba.

07:30
Hungrig och återigen trött. Tanke: "Måste stanna och köpa en latte och hoppas koffeinet kickar igång mig"

09:00 Börjar piggna till men gäspar hela tiden så att ögonen vattnas. Nu känns tillvaron rätt hoppfull. Inte många timmar kvar till lunchen. Men ändå lite uppförsbacke.

11:30
Börjar fundera på vad jag ska äta till lunch. Tanke: "Halvvägs nu!"

14:00
Nu känns det som att det har blivit nedförsbacke. Bara några timmar kvar.

16:00
Sista timmen innan man kan börja rulla in mot kontoret känns alltid lite extra lång.

17:30
Sitter jag i gröna faran på väg hem... och denna gång är jag på väg hem och framför mig har jag 4 veckors lång skön ledighet!
Imorgon ska jag åka och hämta mitt nya renoveringsobjekt som jag fyndat för 50 kr!
Det ska målas samma vit/gråa färg som förra byrån fick. Lite nya beslag och den kommer vara helt sagolikt fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar